Атака и контраатака на пазаруването

Всички си мислим, че умеем да пазаруваме. Всички се надяваме да сме направили най-добрите покупки за най-смислени суми и най-добро качество. И накрая, след голямото харчене, всички обръщаме наопаки джобовете си и пред силата на кънтящата им празнота се питаме „И за какво ми беше точно това?!"

КУПИИИ МЕЕЕ... КУПИИИ МЕЕЕ...
или по-скоро каква е силата на пазарните трикове, които ни залепят за витрините? Всъщност отговорът е в науката маркетинг. Познаването на пазара и начините за комуникаиия между продукта и неговия потребител е това, с което основно се занимава той. Заедно с рекламата маркетингът може да направи чудеса. Истина е, че един суперпродукт може просто да остане незабелязан, ако не е подкрепен с изпипана маркетингова стратегия. Както и обратното - свидетели сме на какви ли не меганедостоверни, но красиви истории, които превръщат една обикновена стока в истерично печеливше предприятие. Колко възможно ви се струва например в един средностатистически шампоан от супермаркета да има кашмир? И даваме ли си сметка какво точно означава да има кашмир във формулата на шампоана и че всъщност това е невъзможно? Или пък наистина ли вярваме, че в описаното съдържание на някакъв „божествен" крем наистина има частиии злато? Когато ни обясняват как върху идеята за комплект тенджери са се трудили едва ли не екип учени от НАСА, ние наясно ли сме, че те хал хабер си нямат за тази работа?