ФАЛШИВО НАМАЛЕНИЕ

На вратата подканващо висят големи числа, които ви указват, че сте поканен да си купите нещо на нова, по-приятна цена. Вие естествено влизате. В единия вариант се оказва, че намалението е само на определени стоки (което по пришит трябва да е указано още от витрината, но най-често не е... ), които обаче се разполагат заедно с останалите ненамалени продукти, за да можете лесно да се объркате. Така, докато прелиствате етикетчетата, преставате да забелязвате сумите и оставате с впечатлението, че всичко е на по-ниска цена. Водени от чувството, че попадате на добра сделка, вие купувате. Това правите и когато едната цена на етикета е задраскана и под нея е написана нова цена. Е да, но точно тук е вторият трик на фалшивото намаление - продуктът в ръцете ви всъщност винаги е бил на тази цена! За да му обърнете внимание, е добавена не нова, по-ниска цена, а напротив - нова, по-висока. Тя обаче е задраскана, така че да я помислите за предходна и вече невалидна. Във фалшивото намаление влизат и често продаваните стоки на приниипа „три на йената на две" например. Всъщност разликата в общата сума е нищожна, но клиентът купува, защото остава с усещането, че взима нещо повече за цената на по-малко.